Liggende kvinne

kr 45 000,00

Bronse
1/4 størrelse

AUD GISHOLT (f. 1954) har arbeidet med klassisk figurativ skulptur støpt i gips, betong og bronse, og arbeider også med mer abstrakte skulpturer i bronse og arbeider i tre. Gisholt er utdannet ved Bergen kunsthåndverkskole, Kungliga konsthøgskolan Stockholm, Skulpturskolan og Statens kunstakademi Oslo. Separatutstillinger inkluderer bla. Galleri Heer Oslo 2017, Galleri Oksen, Porsgrunn 2009, Skien kunstforening Ibsenhuset 2004, Telemark kunstsenter 1993 og Seljordutstillingen 1992. Gruppeutstillinger inkluderer Villa Bazaar NBF 2019, Skogbruksmuseet Elverum 2017-18, Telemark kunstsenter stipend og sommerutstilling 2010-2022, Art senter Berlin Tyskland 2009, Skulpturparken Patmos Sauherad 1996, Festspillene i Bergen 1985,83,81 og Nordisk skulpturbiennale 1980. Innkjøpt av Skien billedgalleri til utsmykking 2004, Risør kommune 2003, Telemark kunstsenter 1996, Skien billedgalleri 1996, Nasjonalgalleriet 1984, Norsk kulturråd 1984. Utsmykkingsoppdrag inkluderer utkast til monument over Henrik Ibsen, Ibsenforbundet 2006, Statoil Bamble 1993 Byste av Artur Omre, Porsgrunn bibliotek 1987.

I tillegg til prisen kommer 5% lovfestet avgift til BKH (Bildende Kunstneres Hjelpefond). Kjøpet er bindende.

Hvis du ønsker å betale med faktura, send en e-post til Linda Olsen med kontaktinformasjon: linda.olsen@skulptur.no

Legg til i handlevogn