Handlevogn 0

Skjermbilde 2020-12-15 kl. 13.36.34.png

VELKOMMEN TIL

NORSK BILLEDHOGGERFORENINGS DIGITALE SHOWROOM

Her kan du se skulpturer, utstillinger og intervjuer digitalt der du befinner deg. Du kan også handle direkte i vår nettbutikk eller prøve ut 360-graders visninger og utvalgte 3D-visninger før du handler eller avlegger oss et besøk.

Vi hjelper gjerne med å finne det verket som passer akkurat deg. Ta kontakt via e-post eller telefon (223 77 780 / 416 54 633) dersom du har spørsmål eller ønsker å komme til oss for å se arbeidene fysisk i galleriet. Norsk Billedhoggerforening tar også konsulentoppdrag, både små og store prosjekter i privat og offentlig regi.

- Videoen øverst på siden viser skulpturen FICKLE FINGER av LENE BAADSVIG ØRMEN. Video: Istvan Virag -

VIDEOINTERVJUER

Møt våre kunstnere gjennom et utvalg intervjuer og få et nærmere innblikk i deres kunstnerskap.
Intervjuer publiseres fortløpende.

Tiril Hasselknippe ble intervjuet av Oslo Art Weekend i forbindelse med hennes store separatutstilling i Billedhoggerforeningen 11.09-25.10.2020. Her forteller hun om prosessen som leder fra idé til skulptur.

Etter mange år innen scenekunst og performance har Jennie Bringaker beveget seg mer og mer mot det tredimensjonale. Her møter vi henne i atelieret.

Bli kjent med kunstneren Martine Linge. Hun gir et innblikk i den kunsteriske skapelsesprosessen og hvordan ting tar form mellom hendene.

Anders Sletvold Moes kunstnerskap er nært knyttet til kunstens romlige omgivelser, både når det gjelder kunst i offentlige rom og rene galleriutstillinger. Her forteller han om hvordan en utstilling alltid er- og må være en regissert opplevelse og hvordan hans stedsspesifikke kunstverk kommuniserer med arkitekturen eller rommet de befinner seg i.

Intervju med Jens Stegger Ledaal

Intervju med Geir Stormoen

NETTUTSTILLINGER

Se et utvalg av våre utstillinger gjennom digitale 3D-vandringer. Her kan du gå gjennom utstillingene i eget tempo og stoppe opp der du ønsker.

Norsk Billedhoggerforening, Tiril Hasselknippe: Echo Echo Echo (2020). Foto: Istvan Virag

Norsk Billedhoggerforening, Jan Freuchen: Skjermdump (2019). Foto: Istvan Virag

Norsk Billedhoggerforening, Bare mennesker lager rette linjer (2018). Foto: Istvan Virag