Chew

Bronse med patina

36 x 14 x 7 cm

VILDE LØWENBORG BLOM (f. 1991) bor og arbeider i Oslo, og har sin utdannelse fra Kunst- og designhøgskolen i Bergen (2017), Iceland University of the Arts (2016) og Kunstakademiet i Trondheim (2015). Hun jobber ofte med et fokus på materialutforskning og spiselige materialer til skulpturelt arbeid, og er særlig interessert i forgjengeligheten i materialene hun jobbe med. Blom har tidligere vist arbeider ved blant annet 3:e våningen, Gøteborg (2022), Babel Visningsrom for kunst, Trondheim (2020), Oslo Performance Festival, Oslo (2018) og Høstutstillingen, Kunstnernes hus, Oslo (2017). Hun jobber også med formidling av kunst gjennom verksteder til barn og unge. Blom er innkjøpt av Trondheim Kunstmuseum.