Branch

Farget silikon, spiker

62,75 x 2 cm

NINA GRIEG (f.1972) er utdannet ved Kunsthøgskolen i Bergen avd. Vestlandets Kunstakademi (94-98) og Goldsmiths College i London (99/00). Grieg jobber innenfor maleri og skulptur, og arbeider prosessorientert innenfor et formalt rammeverk. Arbeidene adresserer eksistensielle spørsmål gjennom en vektig på det sansbare, materialitet og paradokser. Grieg har hatt separatutstillinger ved blant annet Visningsrommet USF Bergen, Trondhjems Kunstforening Trondheim, Kunsthuset KABUSO/Foajér Øystese, Sala Konstförening/Aguéli Museet (SE), Hordaland Kunstsenter Bergen. Nylige gruppeutstillinger har vært ved Hvitsten Salong 2022 Vestby, Hordaland Kunstsenter Bergen, Norsk Billedhoggerforening Oslo, Kunstgarasjen Bergen.