I denne utstillingen er Kaare Ruuds største grep også den mest inngripende intervensjonen i Norsk Billedhoggerforenings utstillingshistorie. Ved å nærmest vrenge huset, henvises publikum til kjelleren som hovedinngang, før en føres videre gjennom institusjonens bakside for til slutt å ende opp i hovedsalen hvor objektene som originalt sto i kjelleren, nå er satt på utstilling. Ruuds egenproduserte verk er spredt over hele huset. Små komponenter og intervensjoner som til tider er så integrert at en kan bli i tvil om det er en del av hans installasjon eller noe som alltid har vært her. På utradisjonelt vis fører kunstverkene og rommene en samtale hvor deres respektive funksjoner glir over i hverandre og blir flytende.
Tilbake til alle arrangementer
Tidligere arrangement: 22. mars
OPEN CALL: SKULPTURER I ØVRE SLOTTSGATE 2022
Senere arrangement: 12. mai
HVA SKJER MED KUNSTEN NÅR KUNSTNEREN DØR?